Responsive image

Voldoende leraren essentieel voor creëren van kinderarbeidvrije zones

London Stone Directeur Steve Walley schrijft een blog over een interessant project dat zich richt op het uitbannen van kinderarbeid in de steengroeven in Budhpura, India. Dit project begon in 2015 toen een groep NGO’s en bedrijven (Stop Kinderarbeid, ARAVALI, Manjari, LIW, Belgium Stone, Stoneasy and London Stone) samen kwam met één simpele missie; alle kinderen uit het werk en (terug) naar school.

Budhpura is een klein dorp in de deelstaat Rajasthan, één van de belangrijkste herkomstgebieden van Indiaas zandsteen en vooral bekend om de productie van straatstenen (kinderkopjes). Daarbij wordt veel gebruik gemaakt van kinderarbeid.

Het project heeft veel vooruitgang geboekt. In zijn laatste blog schrijft Steve Walley over het belang van voldoende gekwalificeerde leraren op lokale scholen om de missie van alle kinderen uit het werk en (terug) naar school te kunnen realiseren.

Je kan de blog hier lezen.

Also read

  • Volg het webinar over Child Labour by GCE | WNCB op 13 April van 14.30-16.30 (CET)

    15/03/2021

    Child Labour and Education event Global Campaign for Education – Netherlands together with WNCB, organises an online event on the link between child labour and education. The event will mainly be for Netherlands-based organisations working on education in development cooperation, but everyone is welcome to join. Join the webinar on April 13th from 14.30-16.30 (CET) Click […]

    Read more

  • Wetsvoorstel verantwoord ondernemen grote stap voor bescherming mensenrechten en milieu wereldwijd

    11/03/2021

    Het MVO Platform is verheugd met de indiening van het voorstel voor een Wet Verantwoord en Duurzaam Ondernemen in de Tweede Kamer. Het wetsvoorstel van Joël Voordewind (ChristenUnie), mede-ingediend door GroenLinks, PvdA en SP, verplicht bedrijven om de internationaal erkende OESO-normen voor maatschappelijk verantwoord ondernemen na te leven. Manon Wolfkamp (MVO Platform): “De indiening van […]

    Read more

  • Test je kennis en teken de petitie van ONE !

    11/02/2021

    Wist je dat maar liefst 90 procent van de tienjarigen in lage-inkomenslanden niet kunnen lezen en geen eenvoudige verhaaltjes of korte schooltest begrijpen? Door covid-19 worden dat er nog meer. Voor kinderen is dit bijzonder zorgwekkend. Zelfs een korte periode van afwezigheid van school kan grote gevolgen hebben voor hun leerprestaties. In de meest kwetsbare […]

    Read more